söndag 29 juni 2014

Reumatiker vinner långdistans-SM i triathlon

Och min träningskompis Lena vinner damklassen! Vilken triathlonhelg det har varit! Långdistans-SM på VM-banorna och populära Vansbro triathlon, allt detta i spöregn och 10-15 grader i luften. Tuffa förhållanden alltså! Min klubb I2if lyckades superbra med 2 guld och 2 brons i sm-klasserna och jättebra resultat och personbästan bland övriga medlemmar. 

Karl-Johan som vann herrarnas SM-klass blev diagnostiseras med reumatism för knappt ett år sedan och nu bevisar han att man kan träna hårt trots reumatism. Jag blir så glad, jag får så ofta höra " men va, har du reumatism, du som tränar så hårt, hur kan det stämma" Både av vänner, läkare och träningskompisar som studerar till läkare. Å hade jag inte haft en så supportande läkare när jag fick min diagnos vet jag inte om jag tränat så mycket jag gör idag och då hade jag mest troligt inte mått så bra som jag gör idag heller. Så snyggt jobbat K-J!!!

Lena under vårt träningsläger på Gran-Canaria i vintras :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar